گزارش برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده پایه یازدهم

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مهدی رحمتی | 1403/07/21

بسمه تعالی

گزارش برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده پایه یازدهم 1403/07/16

در تاریخ 1403/07/16 ساعت 15 اولین جلسه مجمع عمومی انجمن اولیاء، مربیان و آموزش خانواده پایه یازدهم دبیرستان موحد با حضور اولیا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود مقدس جمهوری اسلامی، آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان ضمن خوشامدگویی به اولیا و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، در خصوص فعالیت ها و برنامه های دبیرستان قبل از آغاز سال تحصیلی و در طول سال تحصیلی جاری نکاتی را بیان نمودند.

ایشان با اشاره ای کوتاه به تراز مالی آموزشگاه در سال تحصیلی قبل به این نکته اشاره نمودند که برای دبیرستان موحد، کیفیت آموزشی مهمترین اصل و نکته است و برهمین اساس در سال جدید تغییراتی در کادر دبیران صورت گرفته و فرآیند انتخاب و گزینش دبیران با حساسیت خاصی انجام می شود.

آقای دکتر هدایی به فرایند ثبت نام دانش آموزان نیز اشاره نموده که در سال تحصیلی جاری به دلیل مشکلات مالی اقشار مختلف مردم، بالا رفتن شهریه باعث کم شدن استقبال از مدارس غیردولتی شده است، هرچند تعدادی از مدارس با امکانات و فضا و برنامه هایی به مراتب پایین تر از سطح دبیرستان موحد، شهریه هایی بسیار بالاتر از شهریه مصوب آموزش و پرورش را دریافت می کنند اما ما حتی یک ریال بیشتر از شهریه مصوب نداشته ایم.

ایشان با اشاره به اینکه ترس از امتحانات نهایی باعث کم شدن استقبال از رشته های نظری شده است به این نکته اشاره نمودند که این روند و سیاست آموزش و پرورش هرچند جامعه را به سمت تربیت نیروی کار ماهر می برد، اما با توجه به گسترش تکنولوژی و هوش مصنوعی در آینده ای نه چندان دور، بسیاری از این شغلها از بین رفته و عملاً نکنولوژی جای انها را خواهد گرفت و نیروی متخصص آن شغل بیکار خواهد شد.

آقای دکتر هدایی به والدین تاکید کردند که نسل کنونی جامعه نوجوان و جوان ما، بدون شک و بدون هر استثنایی یک نابغه هستند و باید این استعدادها را شکوفا و بارور ساخت. این نسل بیشتر از همه ما همه چیز را درک می کند و می فهمد و این تفاوت نسل ها باعث ایجاد شکاف شده به طوری که بسیاری از نسل نوجوان و جوان ما به صرف پدر و مادر بودن به ما احترام می گذارند در حالی که واقعاً ما را از نظر فکری و بینش قبول ندارند.

موسس دبیرستان موحد در ادامه صحبت های خود، به روند رو به رشد تکنولوژی که به سرعت در حال افزایش است که فرزندان ما نیز با آن رشد کرده و هر روز تجربه های جدیدی را تجربه می کنند و این امر باعث رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در عرصه های مختلف می شود. امروزه فضای مجازی تمامی اطلاعات موردنیاز را برای هر گروه سنی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد و با توجه به دسترسی همه افراد به آن می توان وارد این دنیای جدید شده و از ان استفاده نمود.

 دکترهدایی در ادامه صحبت های خود به موضوع هوش مصنوعی اشاره نمود که با توجه به افزایش رشد چشمگیر این تکنولوژی برتر در دنیای کنونی، با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی در حال دریافت مجوز راه اندازی اولین پایگاه هوش مصنوعی مدارس کشور در دبیرستان موحد هستیم و این انتظار از اولیا وجود دارد که با ایجاد انگیزه و پیگیری مسایل آموزشی و علمی، فرزندان خود را به سمت این گونه فعالیت ها سوق دهند.

در ادامه آقای دکتر اکبرنیا در خصوص فعالیت ها و برنامه های واحد مشاوره پایه یازدهم نکاتی را مطرح نمودند که برگزاری جلسات مشاوره برای اولیاء از تیر ماه در چند نوبت، تفکیک و جداسازی دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی بر اساس معدل، برگزاری کلاس های تابستانی از جمله فعالیت های واحد مشاوره این پایه بوده است.

ایشان در ادامه مروری بر چگونگی کار با کارسنج و نحوه دسترسی به فیلم‌های ضبط شده کلاس‌های درسی داشته و در خصوص برنامه های واحد از جمله برگزاری آزمون های شبانه، هفتگی، فرامدرسه ای به صورت تستی و تشریحی نیز توضیحاتی بیان نمودند.

آقای دکتر اکبرنیا سپس به بیان نکاتی در موضوع ارتباط موثر والدین و سپس به بیان خصوصیات والدین خوب و والدین مسئول و تفاوتی که این دو نگاه در تربیت فرزند دارند و ماحصل این دو نگاه تربیتی پرداختند.

پایان بخش جلسه، انتخاب اعضای انجمن اولیا و مربیان در پایه یازدهم بود و جلسه ساعت 17:45 به پایان رسید.