گزارش برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده پایه دوازدهم

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مهدی رحمتی | 1403/07/17

بسمه تعالی

گزارش برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده پایه دوازهم- 1403/07/11

در تاریخ 1403/07/11 ساعت 15 اولین جلسه  مجمع عمومی انجمن اولیاء، مربیان و آموزش خانواده پایه دوازهم دبیرستان موحد با حضور اولیا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، آقای رسول زاده مدیر دبیرستان ضمن خوشامدگویی به اولیاء و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اولیاء به این نکته اشاره نمودند که توجه به پیوند اولیا و مربیان موضوعی است که در نظام آموزشی کشور به آن توجه ویژه ای شده است و بر همین اساس هفته پیوند اولیاء و مربیان در تقویم رسمی آموزشی کشور گنجانده شده است تا این دو رکن اساسی  تعلیم و تربیت همراه و همگام و پا به پای هم امر تربیت را در مسیر درست به پیش ببرند. تربیت در گروه وجود باغبانی دلسوز و مهربان، کارآمد، توانا و صاحب دانش است و با توجه به حساسیت و ظرافت کار تربیت، نیاز به همکاری اولیاء می باشد تا دو رکن اساسی تربیت یعنی خانه و مدرسه همسو و همگام در در این مسیر قدم گذارند.

 

تفاوت پایه دوازدهم با سایر پایه ها دراین است که دانش آموزان باید خود را هم برای امتحانات نهایی و هم کنکور آماده کنند و به نوعی سال سرنوشت آنان می باشد، شرکت در امتحانات فرا مدرسه ­ای، پیگیری مسایل آموزشی، ارتباط مداوم با مدرسه و مشاور پایه،  لزوم مراجعه مرتب به کارسنج جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه ها و نمرات دانش آموز و .... از دیگر مواردی بود که آقای رسول زاده به آن اشاره نمودند.

در ادامه آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان نیز ضمن خوشامدگویی به اولیا و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، در خصوص فعالیت ها و برنامه های دبیرستان قبل از آغاز سال تحصیلی و در طول سال تحصیلی جاری نکاتی را بیان نمودند.

یکی از برنامه های دبیرستان در امسال، با توجه به اهمیت موضوع هوش مصنوعی، تمرکز بر این حوزه می باشد که با همکاری شرکت دانش بنیان داخلی در حال دریافت مجوز راه اندازی اولین پایگاه هوش مصنوعی مدارس کشور در دبیرستان موحد هستیم و این انتظار از اولیا وجود دارد که با ایجاد انگیزه و پیگیری مسایل آموزشی و علمی، فرزندان خود را به سمت این گونه فعالیت ها سوق دهند. 

در ادامه آقای مهری مشاور پایه دوازدهم نکات لازم را در خصوص این پایه مورد بحث و بررسی قرار داده و برنامه های دبیرستان را برای اولیا تشریح نمودند.  خلاصه موضوعات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

1-تا پایان سال تحصیلی جاری  حدود 90 روز مفید آموزشی باقی مانده و در این مدت حساس و سرنوشت ساز باید هر آنچه را که لازم است بجا و منطقی و به دور از احساسات برای دانش آموزان انجام دهیم تا شاهد موفقیت آنان باشیم.

2- قرائت نظرات و درخواست تعدادی از دانش آموزان از اولیای خود

3- اولیاء باید با فرزند خود ارتباط مفید و موثرو توقعات مناسبی داشته و متناسب با توان ذهنی و طرز فکر آنان پیش بروند و به این نکته توجه کنند.

4- براساس روش های تربیتی قدیم نمی توان نسل جدید را تربیت و راهنمایی کرد.

5-برنامه های دبیرستان و فعالیت هایی که از نظر آموزشی برای سال تحصیلی جاری تدارک دیده شده است برای اولیاء تشریح شد.

6- برگزاری آزمون های خیلی سبز، امتحانات شبانه و هفتگی، برگزاری امتحانات میان نوبت و اردوی مطالعاتی از 10 آذر لغایت 28 آذر که اولیاء باید فرم رضایت نامه را تکمیل و تا 18 مهرماه در اختیار واحد مشاوره و آموزش پایه قرار دهند.

پایان بخش جلسه انتخاب اعضای  انجمن اولیا و مربیان در پایه دوازدهم بود و جلسه ساعت 17:15 به پایان رسید.