گزارش اولین نشست تخصصی اولیا و مربیان پایه دهم

دسته بندی: اخبار مدرسه | توسط : مهدی رحمتی | 1403/07/17

بسمه تعالی

گزارش اولین نشست تخصصی اولیا و مربیان  پایه دهم- 1403/07/15

در تاریخ 1403/07/15 ساعت 15 اولین نشست تخصصی اولیاء و مربیان پایه دهم دبیرستان موحد با حضور اولیا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، آقای رسول زاده مدیر دبیرستان ضمن خوشامدگویی به اولیاء و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اولیاء به این نکته اشاره نمودند که پایه دهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانش آموزان پس از گذران دوره اول متوسطه  به علت اینکه وارد دوره دوم می شوند ممکن است در ابتدای امر با شرایط موجود خود را وفق ندهند .تغییر در هردوره ای اززندگی به مثابه تحولی بزرگ ومهم است . که فرد را بسوی رشد وتعالی هدایت می کند.و تغییر در دوره تحصیلی، سرآغاز یک تحول اساسی و روبرو شدن با مسایل جدید است.ودر ادامه اظهار داشتند که برای موفقیت در دوره دوم متوسطه باید برنامه جدیدی برای خود تدوین کنند وساعات اختصاص داده به مطالعه را افزایش دهند .وبا اصول و روش صحیح مطالعه آشنا شوند و متناسب با حجم و سطح و کیفیت مطالب درسی تلاش بیشتری کنند. و سپس درارتباط با مشارکت وهمراهی اولیا با مدرسه اظهارداشتند با همراهی وهمگامی شما اولیاانشاالله بتوانیم درمسیر تعلیم و تربیت اقدامات اساسی و موثر داشته باشیم  ...

در ادامه آقای دکتر هدایی موسس محترم دبیرستان نیز ضمن خوشامدگویی به اولیا و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، در خصوص فعالیت ها و برنامه های دبیرستان قبل از آغاز سال تحصیلی و در طول سال تحصیلی جاری نکاتی را بیان نمودند. ابتدا آقای دکتر هدایی گزارشی از عملکرد اجرایی ومالی دبیرستان مطالبی را اظهار داشتند وبیان کردند که ما در این دبیرستان به مانند بعضی از مدارس به دنبال مال اندوزی نیستیم وبه خود اجازه نمی دهیم شهریه اضافه ای را بابت هرفعالیتی دریافت کنیم . ما درسال گذشته چندان سود آوری نداشتیم و سعی می کنیم از جهات مختلف خدمات آموزشی و اجرایی بهینه را  برای دانش آموزان ارایه دهیم.

ایشان اظهار داشتند که یکی از برنامه های دبیرستان در سال جدید، با توجه به اهمیت دنیای جدید موضوع هوش مصنوعی است . تمرکز بر این حوزه ضروری واز الزامات ما می باشد.  لذا قراراست با همکاری شرکت دانش بنیان داخلی نسبت به اخذ و دریافت مجوز راه اندازی اولین پایگاه هوش مصنوعی مدارس کشور در دبیرستان موحد اقدام کنیم و این انتظار از اولیا وجود دارد که با ایجاد انگیزه و پیگیری مسایل آموزشی و علمی، فرزندان خود را به سمت این گونه فعالیت ها سوق دهند. ودر ادامه آقای دکتر هدایی در باب  اهمیت به تعلیم وتربیت اسلامی اظهار داشتند که ما دردبیرستان موحد از همه ابزار ومکانیزم های لازم نسبت به هدایت فرزندان شما به تعالیم اسلامی همه توان خود را بکار گیریم .

در ادامه جناب آقای دیانی معاونت محترم انضباطی نیز در باب مسائل انضباطی و نحوه پوشش دانش اموزان و اندازه موی سر و زمان بندی کلاس های تربیت بدنی و ساعات ورود وخروج دانش اموزان به اولیا نکاتی را ابرازنمودند

در ادامه آقای مسلمی مشاور پایه دهم گزارشی را در خصوص این پایه بیان نموده و برنامه های دبیرستان را برای اولیا تشریح نمودند.  خلاصه موضوعات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

1-گزارش فعالیت های انجام شده در دوره تابستان

2- گزارش فعالیت های انجام شده در مهر ماه

3- نحوه مراجعه اولیا به سامانه کارسنج و سایت دبیرستان

4- توقعات کادر آموزشی دبیرستان و مسئولین پایه از اولیا

5-برنامه های دبیرستان و فعالیت هایی که از نظر آموزشی برای سال تحصیلی جاری تدارک دیده شده است برای اولیاء تشریح شد.

6- برگزاری آزمون های خیلی سبز، امتحانات شبانه و هفتگی، برگزاری امتحانات میان نوبت و نوبت اول طبق تقویم اجرایی

پایان بخش جلسه انتخاب اعضای  انجمن اولیا و مربیان در پایه دوازدهم بود و جلسه ساعت 17:15 به پایان رسید.