مراسم آغاز سال تحصیلی 1404-1403

دسته بندی: اخبار مدرسه، فعالیتهای پرورشی | توسط : مرتضی زاهدی | 1403/07/04

بسمه تعالی

گزارش مراسم روز  بازگشایی

  صبح روز اول مهر ماه سال تحصیلی 1404-1403 ، آغازی برای مهرورزی ، دوستی ها و صمیمیت های پاک دانش آموزان مدرسه بود.با فرا رسیدن بوی مهر و لبخند و مهربانی در شهرها و کوچه های کشورمان ، میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن روانه ی مدارس می شوند.

در این میان دبیرستان موحد نیز میزبان دانش آموزان خود بود.

امروز روز طلوع آفتاب دانایی و روزشکفتن احساسات پاک جوانان و نوجوانان میهن مان بود. روز آشنایی دانش آموزان با کتاب ، معلم و دنیایی نو،.....

مراسم آغازین از ساعت 7:30 دقیقه با نواختن زنگ مدرسه شروع شد.

ابتدا تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط برادر ارجمند جناب آقای دهقان معاون پرورشی دبیرستان و سپس نواختن نوای زیبای سرود جمهوری اسلامی ایران و هم صدایی دانش آموزان و حاضرین با سرود مقدس .

  سپس خیرمقدم و خوش آمدگویی آغاز سال تحصیلی توسط آقای دهقان انجام شد. و در ادامه مدیر محترم دبیرستان آقای رسول زاده با یاد وخاطره ی رزمندگان دلیر اسلام و نکو داشت هفته ی دفاع مقدس ، آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان ، همکاران و دبیران محترم دبیرستان تبریک و تهنیت گفتند.

ایشان در ادامه اظهار امیدواری کردندکه با تلاش و کوشش و جدیت دانش آموزان سال جدید تحصیلی شاهد رشد و شکوفایی و ارتقاء سطح علمی و آموزشی دانش آموزان باشیم.

        سخنران بعدی برنامه آقای دکتر هدایی موسس محترم بودند که ایشان نیز صحبت های خود را با تبریک اعیاد و آغاز سال تحصیلی جدید و علت نام گذاری این دبیرستان به نام سردار رشید اسلام شهید علیرضا موحد دانش بیان فرمودند .و اظهار داشتند رسالت دیروز ما دفاع از خاک و ناموس ونظام مقدس اسلامی بود . که شهداء و رزمندگان عزیز ما به خوبی از عهده این وظیفه خطیر برآمدند. لیکن شما جوانان و  دانش آموزان باید بدانید که  امروزه و در عرصه تلاش و کوشش در جایگاه والای تعیلم  و تعلم رسالت بزرگی به نام سربلندی نظام مقدس ایران اسلامی برپایه علم و دانش دارید.

این مسئولیت به قدری عظیم وبزرگ است که رسیدن به آن جزبه پیمودن راههای جهد و علم ، تارسیدن به قله های موفقیت علمی درجهان میسر نخواهد شد. آقای دکتر هدایی موسس محترم در ادامه مژده حضور میهمانان ویژه در مراسم جناب آقای پروفسور صنیعی فر و همراه محترمشان آقای دکتر ذوالفقاری که از نوابغ و افتخارات کشور در عرصه هوش مصنوعی می باشند را به حاضرین دادند . هدیه حضور میهمانان ویژه مراسم ، انتخاب دبیرستان شهید موحد به عنوان تنها پایگاه و "اولین مرکز آموزش برنامه هوش مصنوعی"  در کشور بود . آقای دکتر هدایی  با توجه به این انتخاب ارزنده و اتفاق بسیار بزرگ از دانش آموزان عزیز مدرسه درخواست نمودند تا  این موفقیت بزرگ را قدر دانسته  و این موقعیت بی نظیر را مغتنم شمارند. ایشان در ادامه فرمودند : امیدوارم دانش آموزان عزیز این دبیرستان  با تلاش و اثبات خود ضمن ابراز علاقه به فراگیری فناوری وعلوم روزدنیا که به زودی زود(علم هوش مصنوعی ) خواهد بود،  گوی سبقت را از دیگران بربایند.

        سخنران بعدی میهمان معزز و محترم آقای پروفسور صنیعی فر بودند که ضمن تایید و

 تکمیل فرمایشات موسس محترم بیان داشتند که به زودی فناوری هوش مصنوعی جهان شمول گردیده و هوش مصنوعی موجب تحولات اعجاب آوری در زندگی بشر امروزی خواهد شد . ایشان به عنوان نمونه ، ایجاد تحولی عظیم توسط این فناوری در عرصه علم پزشکی را اشاره نمودند. و یادآور گردیدند در آینده ای نزدیک ما دیگر فردی به نام پزشک به صورت فیزیکی نخواهیم داشت.

مرکز دارویی و .... به شکل امروزی نخواهد بود . بلکه به کمک فناوری هوش مصنوعی از مرحله تشخیص تا پایان درمان اعم از تجویز دارو و غیره به وسیله این فناوری انجام خواهد پذیرفت.

       آقای دکتر ذوالفقاری در ادامه مراسم ضمن ایشان ضمن ارائه توضیح مبسوط در خصوص مراکز و شرکت های دانش بنیانی  که در زمینه هوش مصنوعی در کشورمان  فعالیت دارند  از دانش آموزان عزیزی که در زمینه ی  کاربرد فناوری هوش مصنوعی در علوم و کارهای مختلف و اپلیکیشن هایی که امروزه به کمک آن می توان تحول در خواسته های تکنولوژیک ایجاد نمود سوال شد.

تعدادی از دانش آموزان در میان شوق و ذوق و  همراهی سایر هم کلاسی ها و دوستانشان در جایگاه حاضر گردیدند و در فضایی کاملا علمی به بیان چگونگی آشنایی و استفاده از اپلیکیشن های و برنامه های هوش مصنوعی مثلا در زمین تبدیل عکس های سیاه سفید به رنگی ، ایجاد کاورهای موسیقی به وسیله فناوری فوق پرداختند.

صحبت های این عزیزان منتخب در حوزه فناوری هوش مصنوعی آنجایی شکوفا شد که در میان تشویق بی امان دانش آموزان و حضار محترم جلسه جوایز ارزشمندی نیز به آنان اهدا گردید.

در پایان مراسم سوگند نامه دانش آموزی در فضایی آرام با حس همراهی سایر دانش آموزان عزیز توسط یکی از دانش آموزان عزیز دبیرستان آقای دانیال لاری زاده قرائت گردید.

با آرزوی سلامتی و به امید سربلندی  همه این عزیزان و با اتکا به خداوند منان دانش آموزان ، با عبور از سایه معجزه آسمانی قرآن کریم ، اسپند و پذیرایی با شیرینی به سمت کلاس های خود هدایت شدند.