سومین اردوی ورزشی-پرورشی و تفریحی تابستانی

دسته بندی: اخبار مدرسه، فعالیتهای پرورشی | توسط : مرتضی زاهدی | 1403/05/29

گزارش سومین اردوی ورزشی – پرورشی و تفریحی تابستانی در  شانزدهم مرداد ماه

     مطابق مصوبه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی دبیرستان مقررشد سومین اردوی تابستانی در روز سه شنبه 1403/05/16 ،  در تهران و در سالن چندمنظوره ی پنها ، برگزار گردد.

بنابراین براساس برنامه اعلامی و مندرج در فرم های رضایت نامه ، دانش آموزان عزیز از ساعت 8:15 دقیقه صبح در نمازخانه دبیرستان به منظور ساماندهی و توجیه برنامه و اهداف این اردو،  حاضر شدند.

بعداز شنیدن  اهداف برگزاری  اردوهای تابستانی  ، و انجام حضور و عیاب ، دانش آموزان گرامی جهت سوارشدن به وسایل نقلیه ، از دبیرستان خارج  شدند

پس از ورود به مجموعه ورزشی چندمنظوره  پنها،  دانش آموزان عزیز جهت پوشیدن لباس های ورزشی مناسب به  رختکن سالن هدایت شدند.

  

   پس از  پوشیدن لباس ها و کفش های مناسب ورزشی ، دانش آموزان عزیز، قبل از انجام حرکات کششی و نرمش ، آقایان صفایی و عمویی مربیان تربیت بدنی دبیرستان که خود در امر ورزش های  تخصصی دارای عنوان و سابقه ورزشی می باشند. درخصوص ورزش تخصصی توسط هریک از عزیزان سوال نمودند.

با اطلاع از علاقه مندی هریک از دانش آموزان گرامی درخصوص الزام به رعایت اصول و قوانین ورزشی و ورزش اصولی و لستاندارهای آن به شرح ذیل مطالبی ارائه گردید.

1- اثرگذاری ورزش و فعالیت مسمر چسمانی بر روحیه دانش آموزان  با برنامه حداقل 3 روز درهفته

2-ورزش با توجه به شرایط سن در نوجوانی و جوانی به دلیل انرژی زیاد در این دوران می تواند بسیار مفیدتر واقع شود.

3-گرم کردن بدن با توجه به آگاهی از  حرکات نرمشی و کششی  اصولی و تخصصی  قبل از انجام فعالیت های ورزشی،  و همچنین حرکت های نرمش و کششی استاندارد برای ،سرد نمودن بدن ،در پایان اجام فعالیت های ورزشی ، از  اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

4-دو اصل از اصول مهم پیشرفت در زمینه ورزش : الف- خواب کافی که  می بایست  بین حداقل حدود 7 الی 9 ساعت، برنامه ریزی گردد. از اصلی ترین عوامل رشد در دوره نوجوانی و جوانی می باشد.

ب- تغذیه صحیح و کافی  و استفاده از مواد غذایی سالم ،  خودداری از افراط در خوردن فست فودها، سرخ کردنی ها ، و اولویت قراردادن مواد غذایی سالم پروتیئنی مانند فیله و سینه ی  مرغ ، تخم مرغ و... در برنامه غذایی هفتگی.

پس از پایان صحبت های لازم در رابطه ی ورزش اصولی و رعایت ضروریات علمی در انجام  فعالیت های ورزشی دانش آموزان عزیز به کار گرم کردن بدن های خود از طریق انجام کشش و نرمش با نظارت کامل مربیان پرداختند.

پس از گرم کردن دانش آموزان عزیز بصورت تیمی و در شکل منظم و برنامه دقیق علمی ورزشی بازی مفرح و با نشاط فوتسال در محیطی کاملا مناسب از نظر وضعیت کفپوش و تهویه مناسب  مسابقه به صورت  درون تیمی شروع شد.

پس از پایان سانس اول سالن دانش آموزان در وسط زمین و درفضایی صمیمی و کاملا دوستانه گردهم آمدند  تا با نظر مربیان ورزشی و معاونت پرورشی ، چند نکته اخلاقی تربیتی و ورزشی، برای عزیزان بازگو گردد.

پس از ارائه نکاتی اخلاقی ، تربیتی  و انضباطی ، ضمن تشویق و ترغیب دانش آموزان عزیز و قدردانی از  بابت رعایت اصل رفاقت در حین ورزش ( رقابت ) ، و  توجه به پرورش روح در کنار پرورش جسم ، از آنان پذیرایی  به عمل آمد.

پس از پایان دوسانس  بازی سالنی فوتسال ، با توجه به سیاست دبیرستان موحد در رعایت اصل احترام به نظرات سازنده و عقلانی و توجه ویژه به اهمیت دادن درکسب نظرات این عزیزان ، جهت پرورش و تقویت ارائه نظر ، و  بالابردن روحیه ی مشارکت در فعالیت های اجتماعی و گروهی   ، که یکی همواره از اصلی ترین اهداف مهم در  برپایی این گونه اردوها  از سوی مسئولین در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی  ،بوده است. به پیشنهاد دانش آموزان عزیز و ایراز علاقه ی آنان  به ورزش والیبال، پس از هماهنگی با مسئولین محترم سالن مجموعه ورزشی پنها ، شرایط برای انجام یک بازی پراز هیجان و با رعایت اصل رفاقت ، و رقابت ، بخشی از برنامه ورزشی این اردو به بازی والیبال اختصاص پیداکرد  .

پس از پایان بازی مفرح  والیبال که بارها با تشکر از سوی دانش آموزان عزیز از نظر ایجاد این فضا و شرایط همراه گردید. کار سرد کردن بدن به روشی کاملا حرفه ای و علمی توسط مربیان ورزشی ارائه شد.

پس از پذیرایی و نظر خواهی از عزیزان حاضر در این اردو ، و بیان اهداف برگزاری این اردوها ، عزیزان جهت پوشیدن لباس  و حرکت  به سمت مدرسه با نظارت مربیان ورزشی ، به رختکن هدایت شدند

پس از آن عزیزان دانش آموز درصحت و سلامت کامل، در مدرسه حاضر شدند، که پس از اطمینان کامل از سلامتی عزیزان ، داش آموزان به سمت خانه های خودحرکت نمودند. این اردوی یک روزه ورزشی – تفریحی و پرورشی ، درساعت 12:30 دقیقه روز سه شنبه 1403/05/16  پایان یافت.